SFA siden 1958

I mer enn 65 år har SFA gitt profesjonelle selskaper og private forbrukere produkter og løsninger der teknologi innen sanitær er i forkant. Forretningen er preget av teknisk kunnskap og oppfinnsomhet, som igjen genererer pålitelige løsninger på daglig basis som er enkle å implementere og bruke. Reaksjon på en samfunnssituasjon med sanitære utfordringer var en katalysator da den første kvernpumpen fikk sine konturer på et tegnebrett i 1958, siden den gang har utviklingen fortsatt i samme ånd av enkelhet, kvalitet og brukervennlighet som kjennetegn.

I dag er SFA preget av kunnskaps- og teknologiutvikling på mange områder:

  • Produkter og løsninger for vannbehandling
  • Pumper og pumpestasjoner for industri og forbrukere
  • Pumper for BDT (gråvann) og WC
  • Utstyr for dusj, boblebad og spa

Besøk SFA-gruppens nettsted for å oppdage gruppen vår i detalj:

   vår historie og våre verdier

   våre verdener og kompetanseområder

   våre CSR-forpliktelser

Du kan også ta del av vår personalpolitikk, våre siste nyheter og pressemeldinger og ta del av alle våre dotterbolag.

Fra 1958 til i dag

1958

SFA er grunnlagt og bygger verdens første kvernpumpe. 

SFA kjøper Europelec

1970

SFA utvider sin virksomhet i Europa og Nord-Amerika

1978

SFA starter markedsføring via TV-reklame

1988

Anskaffelse av Kindedo (dusjkabinetter og utstyr)

1990

ISO-sertifisering av alle fabrikker

1993

Grandform blir en del av SFA (bade- og dusjprodukter)

2019

Anskaffelse av ZehnderPumpen (vann- og avløpspumper)

2020

Anskaffelse av Aquasysystem og Format. Lansering av SFAs nye firmaidentitet

2021

Fusjon Grandform / Kinedo

2022

Lansering av SFA Enviro

Åpning av 2 nye datterselskaper i Vietnam og India

2023

Åpning av nytt datterselskap i Sør-Korea

1958

SFA er grunnlagt og bygger verdens første kvernpumpe. 

SFA kjøper Europelec

1970

SFA utvider sin virksomhet i Europa og Nord-Amerika

1978

SFA starter markedsføring via TV-reklame

1988

Anskaffelse av Kindedo (dusjkabinetter og utstyr)

1990

ISO-sertifisering av alle fabrikker

1993

Grandform blir en del av SFA (bade- og dusjprodukter)

2019

Anskaffelse av ZehnderPumpen (vann- og avløpspumper)

2020

Anskaffelse av Aquasysystem og Format. Lansering av SFAs nye firmaidentitet

2021

Fusjon Grandform / Kinedo

2022

Lansering av SFA Enviro

Åpning av 2 nye datterselskaper i Vietnam og India

2023

Åpning av nytt datterselskap i Sør-Korea

Dette gjør SFA vellykket

VÅRT MÅL:

Å kontinuerlig utvikle konseptet vårt innen sanitær for bedrifter og forbrukere, overalt hvor det er rennende vann.

VÅR VISJON OG AMBISJON:

Være ledende med vår kompetanse innen teknologi og design når det gjelder å tilby sanitære løsninger med høyest mulig komfort.

VÅR POSISJON:

Vi er en global aktør som leverer innovative løsninger av høy kvalitet til konkurransedyktige priser.

Innovasjon – kjernen i DNA-et vårt

Det som kjennetegner SFA er en kombinasjon av kreativitet og pragmatisk tilnærming. Dette legger grunnlaget for at vi kontinuerlig kan utvikle enkle og smarte sanitærløsninger. Oppfinnsomhet, som i seg selv danner grunnlaget for all kreativitet, finner vi mange eksempler på i SFA – Saniflo, Sanifloor, Sanicompact, luftsystemet i balneo-terapiløsninger og utformingen av de forskjellige dusjsystemene, for å nevne noen.

SFA og våre verdier

Konsernets historie som strekker seg over mer enn 60 år, gjenspeiler den reisen vi fremdeles er på i dag. Vår visjon for fremtiden er basert på verdiene som selskapet vårt er basert på, og som utgjør en viktig del av konsernets DNA. Disse verdiene er sterke og veileder oss daglig i arbeidet vårt.

OPPFINNELSER: Vi lager smarte løsninger

Vår oppfinnsomhet er nøkkelen til vår suksess. Vi løser komplekse sanitærutfordringer kreativt og tar til orde for utvikling av nye løsninger. Med «Du kan. Hvor som helst." som vårt ledende prinsipp oppmuntrer vi hverandre til å utvide ferdighetene våre og forbli åpne for vekst og kontinuerlig forbedring. Vi er mottakelige for nye ideer, engasjerer oss i forskning, tar risiko for å finne innovative problemløsningsmetoder og deler vår kunnskap og ferdigheter for å vokse kollektivt.

ENKELHET: vi holder det enkelt

Vi legger vekt på enkelhet i alt vi gjør. Målet vårt er å utvikle løsninger som effektivt takler komplekse utfordringer samtidig som de er enkle å forstå og anvende. Vi vet at klarhet og rett på sak er nøkkelen. Enkelhet krever også tydelig kommunikasjon. Vi tror på åpen og direkte kommunikasjon der alle parter enkelt kan forstå informasjonen som utveksles.

KOMFORT: vi gir trøst til folks liv

Vårt fokus er på høykvalitets, pålitelige og langvarige produkter som utgjør en forskjell i folks liv. Vi er forpliktet til å opprettholde integriteten til produktene våre og sikre komforten og sikkerheten til våre kunder og ansatte. Vi følger våre forpliktelser og kommuniserer transparent med våre interessenter.

OMSORG: vi bryr oss om mennesker og planeten

Vårt ansvar strekker seg utover vår organisasjon. Vi tar til orde for trivsel og sikkerhet for våre ansatte og dyrker et inkluderende miljø som verdsetter mangfold. Vi er dedikerte til å søke og handle på tilbakemeldinger for kontinuerlig forbedring. Vi vurderer de sosiale og miljømessige implikasjonene i alt vi gjør og jobber for å gjøre samfunnet og miljøet til et bedre sted.